FOTOGALERIJE

ALBANIJA

Pozno zvečer prispemo v kamp. Ne da bi ugasnil avto, se odpravim v recepcijo, kjer me čaka znan obraz. Kar presenečen sem, kjer me mlado dekle v vlogi upravitelja, pozdravi kot starega znanca. Zatrdi mi, da se me spomni iz prejšnih let. Kar malo mi zraste ego in samozavest. Drugi stavek me še bolj preseneti. Kampiranje bo zastonj, v kolikor boste le zdržali se sliši z njenih ust.

2012avto, šotorBIH – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2014avto, šotorBIH – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2015avto, šotorBIH – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2016avto, šotorSrbija – Črna Gora – Albanija – vrnitev domov
2017avto, šotorBIH – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2023avto, šotorTurčija - Grčija - Albanija - ...

ARMENIJA

Pot nadaljujemo proti samostanu Tatev. Samostan leži na precej odročnem delu Armenije. Vozimo po glavni cesti Kapan – Goris. GPS pravi levo. OK, malo mi je sumljivo, saj že glavna cesta ni ne vem kaj, sedaj pa naj že z nje zavijemo naravnost v gozdove.

2014avto, šotorTurčija – Iran – Armenija – Gruzija – Turčija – povratek domov

AZERBAIJAN

TRASA POTOVANJA
2018avto, šotor… Kazahstan – Kyrgizija – Tajikistan – Uzbekistan – Rusija – Azerbaijan – Gruzija – Turčija – povratek domov

BOLGARIJA

V vasi Urdoviza je bila ena deklica, Stana Urdovizka. Daleč na okrog se je širil glas o njeni lepoti. Mlada ženska je bila tako lepa, da je očarala tudi otomanskega sultana. Sultan se ni mogel otresti misli na njo in je poslal vojsko po lepo Bolgarko. Sultan …

2011avto, šotorSrbija – Bolgarija – Grčija – vrnitev domov
2012avto, šotorSrbija – Romunija – Bolgarija – vrnitev domov
2015avto, šotor… Bolgarija – priprave na potovanje v Mongolijo

BOSNA IN HERCEGOVINA

Po nočnem ogledu starega mesta v Mostarju in čevapčičih ob 22:30 (ODLIČNO!!! – v Bosni ne moreš biti tako sit in ne tako utrujen, da ne bi zmogel še ene porcije čevapčičev s prilogo – LUK-om!!!), sva se v jutranjih urah ponovno odpravila v Stari Grad. Življenje na stoletja starih ulicah se še ni prebudilo od nočnega vrveža. Končno sva se lahko v miru razgledala in naredila celo nekaj posnetkov.

praktično vsako letoavto, šotor
Strbacki buk, slapovi na reki Uni

ČRNA GORA

Nisva naredila niti 500 m po poti preko Durmitorja in že sva imela prisilni postanek. Pred nama je bil velik vprašaj? Levo v temno luknjo ali desno. Na srečo kmalu slišiva avto. Po vprašanju katera je prava pot za Žabljak in njegovem odgovru je pred nama še večji vprašaj. In glej, srečno naključje.

Pripelje se še tretji avto in tudi njega ustaviva. S precejšno sigurnostjo nama zagotovi, da je prava pot levo. To pomeni v temno luknjo!

2011avto, šotorBosna – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2014avto, šotorBosna – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2015avto, šotorBosna – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov
2017avto, šotorBosna – Črna Gora – Albanija – Grčija – vrnitev domov

ESTONIJA

Saaremaa kliče. Še malo in v daljavi že uzreva velik svetilnik, ki jasno kaže obris na koncu polotoka. Z vsakim metrom postaja obris jasnejši in pogled lepši. Za popoln kader se še nebo zjasni. Kontrast svetilnika v belo črni barvi blaži nežno modra z zeleno osnovo. Prelep kraj, izredna energija. Kraj kar veže nase.

TRASA POTOVANJA
2018avto, šotor… – Poljska – Litva – Latvija – Estonija – Finska – Švedska – Danska – povratek domov

FINSKA

Kaj za ena žival bi le lahko bila odzvanja v naših mislih. Bolj za lasten mir opraviva z Maticem krajši obhod, vendar kaj hitro se ne obremenjujeva preveč. Saj smo na Finskem, sredi ene izmed najredkeje naseljenih pokrajin. Sredi divjine. Se še lahko čudimo? Ne, raje uživamo v zadnjih večerih polnočnega sonca.

TRASA POTOVANJA
2016avto, šotor… – Nemčija – Švedska – Norveška – Finska – Rusija – Kazahstan – Gruzija – … – vrnitev domov
2018avto, šotor… – Poljska – Litva – Latvija – Estonija – Finska – Švedska – Danska – vrnitev domov
Najnizja tocka sonca, ob jezeru na Finskem

FRANCIJA

Proti popoldnevu le zavijeva s francoskih avtocest, ki so naju sprva navduševale z dih jemajočo pokrajino, nato pa malo manj z neskončno mnogo cestninskimi postajami. Za zaključek dneva se povzpeva na poslednje zatočišče katarjev in sicer grad Montesegur. Z gradu se vijejo fantastični pogledi po jugozahodni Franciji.

devetdesetaavtobus... po Evropi
2016avto, šotorItalija – Francija – Španija – Portugalska – vrnitev domov
2018avto, šotorItalija – Francija – Španija – Maroko – Portugalska – vrnitev domov

– KORZIKA

Vsi vemo, da je Slovenija precej gorata dežela. Celo zelo ponosni smo na naše prelepe Alpe in ves ostali gorski svet. Toda, Korzika, čeprav sredozemski otok, je še precej bolj razgibana. Zgolj podatek, da je na Korziki  več kot 70 vrhov, višjih od 2000 m pove vse. Korzika je s svojim reliefom naravnost osupljiva.

2020avto, šotor… Korzika – Sardinija

– BRETANIJA, NORMANDIJA

Bretanija in Normandija. Seveda nam je Normandija vsem bolj ali manj znana, predvsem na račun Dneva D ali D Day-a. Izkrcanje zaveznikov na njene plaže je le prelomen dogodek v naši zgodovini.

Vendar je Normandija in Bretanija precej več kot le Omaha beach in ostala prizorišča zadnje velike vojne.

– PIRENEJI Z OKOLICO

Ne glede s katere smeri se približujemo Pirenejom, prav vedno nas navdušijo. So naravna ločnica Pirenejskega polotoka, so naravna ločnica za drug svet, ki ga ponuja Španija in Portugalska. Čeprav še vedno v Evropi, pa vendarle tako drugačna.

GRČIJA

Bog je sklical predstavnike vseh narodov z namenom razdelitve zemlje. Grk je seveda zaspal. S svojim značajem in pristopom je Boga tako očaral, da mu je Bog odstopil svoj del. Tako so Grki dobili, kar si je Bog pustil zase.”

Anekdoto nama je pred leti zaupal mlad ponosen Grk.

2009avto… Bolgarija – Grčija – Makedonja – vrnitev domov
2010avtoGrčija
2011avtoBolgarija – Grčija – povratek domov
2012avto, šotor… Albanija – Grčija
2014avto, šotor… Albanija – Grčija
2017avto, šotor… Albanija – Grčija

GRUZIJA

Današnji cilj je prispeti pod vznožje mogočnega Kavkaza. Torej obrnemo na vzhod proti gori Kazbeg. Po idilični vaški cesti vozimo vsega mogoče kakšnih 25-30 km, ko nas brez kakršnega koli opozorila iza ovinka preseneti vojaški bunker z vojakoma v polni vojaški opremi. Ne vem kdo je bil bolj presenečen mi ali pa mogoče celo ta dva vojaka. Vidim, da ne gre zgolj za kontrolno točko ampak,

2014avto, šotor… Iran – Armenija – Gruzija – Turčija – vrnitev domov
2016avto, šotor… Rusija – Kazahstan – Rusija – Gruzija – Turčija …
2018avto, šotor… Pamir – Uzbekistan – Kazahstan – Rusija – Gruzija …
Kavkaz, Kazbegi, vzhodna Gruzija

IRAN

… Vsa ta vročina, prah in pesek v zraku in zadnje tuširanje, ki je bilo pred dnevi na nas začne puščati posledice. Začeli smo sanjariti o vodi. O tekoči vodi, kjer bi si lahko namočili vsaj noge. Te sanje se zdijo kot skrajna iluzija, saj kamor seže pogled samo pesek, skale, prah in neznosna vročina…

… na veliko začudenje sledi odkimavanje. Ne gre. Kako ne gre si mislim pri sebi. Poskusim še enkrat. Ponovno ne gre! Prekleto! Kaj pa sedaj. Stojim na mestu in verjetno rahlo obupan zrem predse …

2014avto, šotor… Iran – Armenija – Gruzija – Turčija – vrnitev domov
2015avto, šotor… Uzbekistan – Turkmenistan – Iran – vrnitev domov

IRSKA

Irska je v svetu sinonim za zeleno deželo. Je sinonim za deželo veselih in prijaznih ljudi. Seveda so Irci kot veseljaki na prvem mestu po popitem pivu kot tudi rojstni kraj legendarnega Guinnessa. Zaščitni znak Irske je zelena detelja, vsaka druga irska družina pa nosi ime, ki se začne z Mac ali O’.

Povsod najdemo dvojezične napise, saj je uradni jezik poleg angleščine tudi galščina. Žal jo tekoče govori le še manjšina prebivalcev. Irska pa je vsekakor več kot le zibelka Guinnessa in dežela prostranih zelenih trat, kjer se pasejo črede ovac in krav.

TRASA POTOVANJA
2019avto, šotor… Nemčija – Luksemburg – Belgija – Francija – Anglija – Skotska - Irska - …

ITALIJA

Neapelj ali še lepše Napoli je še mnogo več kot le rojstno mesto pice. Je kraj, ki pooseblja Italijo, italijanski način življenja. Tukaj je na enem mestu zbrano praktično vse, kar dela življenje zanimivo in lepo. Pogled na Neapeljski zaliv zaključujejo otoki Ischia, Procida in Capri. Z druge strani ga varuje in hkrati opominja na minljivost mogočen Vezuv. Zaliv z južne strani zaključuje polotok Campanella, kjer se s Sorrentom prične ena izmed najbolj romantičnih poti.

devetdesetaavtobuspo Italiji
2014avto, šotorjužna Italija

– SARDINIJA

Sardinija, velik otok v Sredozemlju. Njena površina je dobrih 10% večja kot površina Slovenije. Z dobrih 2.000 kilometrov prečudovite obale, velja za raj v Sredozemlju. Le dobrih 180 kilometrov jo loči od obal Severne Afrike.

Prelepe peščene plaže, morje sinje modro in vse do karibsko turkizne barve, kanjoni, treking poti, izredno bogata zgodovina in seveda grobovi velikanov.

Prav vsakdo bo našel nekaj zase.

2020avto, šotor… Korzika – Sardinija

– ITALIJA, ALPE

Passo Tonale, Passo Gavia in seveda Passo Stelvio

Kdo še ni slišal za prelaz Stelvio? Toliko slaven, da je po njem dobil ime še model prelepe Alfa Romeo. Seveda so Italijanske Alpe še bistveno več, kot le našteti prelazi. Nam so pomenili vmesno točko na potovanju do Bretanije in Normandije.

KAZAHSTAN

Smo še na sipinah vasi Seneka. Igra vetra in peska in vseh podob, ki jih pričarata, nista nikakor na naši strani. Nikakor nam ne pomagata pri odločitvi za odhod. Čeprav smo imeli trden načrt preživeti noč kakšnih 120 km proti vzhodu, nekje na robu kanjona, smo bili vse bližje odločitvi, da si šotor postavimo kar tukaj, kar na sipinah.

2015avto, šotor… vračanje iz Mongolije
2016avto, šotor… Rusija – Kazahstan – proti Kavkazu
2018avto, šotor… proti Pamirju in iz Pamirja
Izgubljeni svet Kazahstana, Ustyurt

KIRGIZIJA

v kolikor obstaja čakalnica oziroma predsoba za vstop v skrivnostno Shambalo ali kakšno drugo nebeško kraljestvo, je ta dežela eden izmed zelo resnih kandidatov. Kaj pa če ime Tian Shan ali Nebeške gore ni le poetično ime? Kaj pa če to nebeško kraljestvo ni dostopno le izbrancem. Kaj pa če je mitska Shambala dostopna prav vsem?

TRASA POTOVANJA
2018avto, šotor… Kazahstan – Kirgizija – Tajikistan – Uzbekistan – Kazahstan – Rusija – Azerbaijan – Gruzija – …

LATVIJA

Zamaknjeno zrem skozi okno. Le kakšen meter ali dva od temačnega Baltika. Njegovo temačnost povdarja še temno nebo, ki naju že več dni spremlja. Da je podoba popolna še dežuje in prav mrzel veter piha nekje iz severa. Nič čudnega, da smo se še nekaj minut nazaj greli ob ognju.

LITVA

Majhen lokal v kampu, nekje v Litvi, nekje na obali Baltskega morja. Zunaj dež, veter, sivina. Znotraj toplina. Ogenj tam nekje v kotu na vse nas deluje čarobno. Majhna skupina ljudi nabrana z vseh vetrov se je nekega temačnega, mrzlega, mokrega večera znašla ob skupnem ognjišču. Vsega skupaj nas je bilo mogoče deset. Čeprav je praktično vsak govoril drug jezik smo bili naenkrat povezani.

MAROKO

Pred dnevi sem slišal stavek od starejšega moža. Vzemi si minuto. Kaj je ena minuta? Ena minuta ti lahko spremeni življenje. Besede tega moža so se me tako dotaknile, da sem celo z nestrpnostjo čakal na priložnost, da se z Hassanom zapletem v pogovor.

Njegove prodorne oči, njegova pokončna drža, njegova mimika je kazala na zelo ponosnega moža. Ko sva pristala pri fosilih si je vzel čas in prevzel vlogo učitelja. Z vajenim korakom je lahkotno skakal iz skale na skalo ter mi kazal kje vse so še ujeti fosili.

TRASA POTOVANJA
2017avto, šotor… Španija – Maroko – Portugalska – …

MOLDAVIJA

Karpati so že slabih 100 kilometrov za nama. Čeprav me je bilo kar malo strah, dolgočasnih ravninc, teh še ni na vidiku. Obdelane kmetijske površine se izmenjujejo z manjšimi vasmi in gozdovi, ki so tik pred mejo vedno pogostejši in tudi vedno večji. Le vročina postaja neznosna, kakor hitro smo zapustili zavetje gozdov mogočnih Karpatov.

Vse pogosteje preverjava navigacijo. Le to dopolnjujeva s cestnim atlasom. Kar malo težavno je najti pravo pot. Vznemirjanje z vsakim kilometrom raste. Malenkost zaradi neznanih mejnih protokolov kot tudi zaradi dejstva, da je pred nama prvi obisk te neznane dežele.

TRASA POTOVANJA
2019avto, šotor… Srbija – Romunija – Moldavija – Romunija – Srbija – …

MONGOLIJA

Tako pozno popoldan se odpravimo na najbolj peklensko vožnjo našega dosedanjega življenja, kar pa seveda tedaj še nismo vedeli. Kakor hitro zapustimo nekaj asfaltnih ulic zaprašenega Ölgia, nas že pričaka makadam. Prvih nekaj kilometrov se dober makadam izmenjuje s slabim, ampak še kar gre. Poskušam držati čim večjo povprečno hitrost, ampak kaj več kot 20 km/h ne gre.

Božanski občutek, ko lahko prevoziš nekaj 100 metro s hitrostjo 40 – 50 km/h. Zdi se nam, da kar letimo. Ampak ta veselja so zelo kratkotrajna.

TRASA POTOVANJA
2015avto, šotor… Rusija – Mongolija – Kazahstan – Uzbekistan …

NORVEŠKA

Prav noben superlativ, ki opisuje Lofote ni pretiran. Ampak pot kliče dalje in tako smo ponovno smo na E6. Je naša zvesta spremljevalka oziroma bolj pošteno smo mi njeni zvesti spremljevalci že vse od vstopa na tla vikingov. Je glavna kopenska žila v smeri sever jug. Kljub temu je promet na njej relativno redek. Proti severu je na njej že skoraj več severnih jelenov, kot pa vozil.

… pozna ura pa nikakor ni ovira za prvo testiranje našega kajaka. Prva polnočna aktivnost, kateri pa jih je sledilo še nemalo, saj noči v polarnem krogu so za vse drugo kot za spanje…

TRASA POTOVANJA
2016avto, šotor… Nemčija – Švedska – Norveška – Finska – Rusija …
Voznja po edini cesti, ki vodi na jug

PORTUGALSKA

Tu in tam jih prekinejo prelepe plaže, ki so ponekod dostopne brez večjih težav, ponekod pa sramežljivo skrivajo svojo neokrnjeno lepoto in jo hranijo le za izbrane.

Spoj kopnega in morja, spoj zemlje in neba, spoj toplega in hladnega, mirnega in kipečega. Boj megle in sonca kot tudi pokončnih velikanov in kipečega morja. Vse oblike jing in janga zbrane v najlepših kombinacijah.

2016avto, šotorFrancija – Španija – Portugalska – povratek domov
2017avto, šotorFrancija – Španija – Maroko – Portugalska – povratek domov

ROMUNIJA

Južni Karpati predstavljajo najlepši del Karpatov. Imenujejo jih tudi Romunske Alpe. Najvišji vrh je vrh Moldoveanu visok 2544 m. Pot skozi planine – Transfagarasan povezuje Transilvanijo in Muntenijo je skupaj dolga 92 kilometrov in velja za najlepšo v celotni Romuniji in eno najlepših v Evropi.

Celotna trasa ima 27 viaduktov in mostov kot tudi najdaljši tunel v Romuniji. Pot je praviloma prevozna od julija do septembra. Ene izmed največjih znamenitosti planin Fagaras sta jezero in jez Vidraru kot tudi trdnjava Poenari. Jez je eden največjih v Evropi. Višina jezu je 166 metrov.

2012avto, šotorSrbija – Romunija – Bolgarija – Grčija – povratek domov
2015avto, šotorSrbija – Romunija – Bolgarija – povratek domov
2018avto, šotorSrbija – Romunija – povratek domov
2019avto, šotorSrbija – Romunija – Moldavija - Romunija - Srbija - povratek domov

RUSIJA – RUSKA FEDERACIJA

Vožnje nikakor ni konec. GPS že dolgo ne kaže poti, kar pomeni, da smo popolnoma prepuščeni občutkom. Kilometri nikamor ne tečejo. Čeprav teh zadnjih 80 kilometrov vozimo mogoče nekaj manj kot 4 ure, še vedno nismo uzrli obrežja. Smo sredi nepreglednih gozdov. Na trenutke se že vdamo misli, da bomo noč prebili v avtu sredi popolne divjine.

2015avto, šotorUkrajina – Rusija – Mongolija – … – vrnitev domov
2016avto, šotor… – Finska – Rusija – Kazahstan … – vrnitev
2018avto, šotorUkrajina – Rusija – … – Pamir – … – vrnitev domov

SRBIJA

Zraven besed gostoljublja sem za popotnico “prejel” še starejšega možaka, ki je potreboval prevoz do njegove doline. Z veseljem sem ga sprejel v avto. Beseda so tekle kilometri pa tudi. Prehitro sva bila na koncu poti.

Dolina, v kateri sem iskal prostor za prenočevanje je dolina Lopatnice. Dolina je znana po izvirih mineralne vode, kar ima za posledico kar nekaj manjših “banj”, kjer ljudje iščejo sprostitev, mir in zdravje.

praktično vsako letoavto, šotor

ŠKOTSKA

William Wallace, Robert the Bruce, Rob Roy,…

Vsak narod ima svoje heroje. Vsak narod ima imena, ob katerih nam zadrhti srce in se prebudi nacionalna zavest. Škoti so vse prej kot izjema. Surova pokrajina in surovo podnebje je kalilo in še kali ta narod na severu.

Z vremenom nepredvidljiv Biskajski zaliv naju je prisilil v spremembo planirane poti. Na pot poti proti zahodu sva zavila proti absolutno fantastičnim Picos de Europa. Tukaj se je najino potovanje prelevilo iz odličnega k fantastičnemu. Mogoče je pomagal liter in še nekaj domačega, ki je ob kulinaričnemu doživetju stekel po najinih “presušenih” grlih. Ponosno sva branila zastavo štajerske.

ŠPANIJA

Vožnja proti severu s Pireneji na vzhodni strani v prekrasnem vremenu je bila čisti užitek. Sledila je Pamplona, ki sva jo bila primorana nadaljevati vse do San Sebastiana, kjer sva ob 21:30 sredi nasadov v zadnjem trenutku našla kamp, kjer sva uspela prespati.

2016avto, šotorFrancija – Španija – Portugalska – povratek domov
2017avto, šotorFrancija – Španija – Maroko – Portugalska – povratek domov

ŠVEDSKA

Kljub prelepi jasni noči je na palubi bril mrzel veter, ki je segel vse do kosti. Nekaj najbolje pripravljenih in pogumnih je že počivalo v spalkah na klopeh na vrhnji palubi tega velikega trajekta. Drugi so iskali zavetje pred mrzlim vetrom, ki je napovedoval kaj nas na severu čaka.

Vzdušje na trajektu je bilo odlično. Trajekt je bil poln otrok in mladih. Izpluli smo nekje ob 23:00 uri. Teh prvih 15 ur vožnje, cel postopek vkrcavanja je počasi puščal posledice

TRASA POTOVANJA
2016avto, šotor… Nemčija – Švedska – Norveška – Finska – Rusija – …
2018avto, šotor
… Litva – Latvija – Estonija – Finska – Švedska – Danska – …

TADŽIKISTAN

Ves čas pogledujeva proti vzhodu. Vrhovi v Afganistanu so že osvetljeni. Hitro se pokažejo sedemtisočaki, ki se že kar nekaj časa napajajo ob sončni svetlobi, medtem ko v dolini še vlada mrak. Nebo nad dolino, ki razmejuje Tajikistan in Afganistan postaja oranžno. Oranžna počasi prehaja v rdečo in pokaže se sonce.

Zavedanje, da smo v vidnem polju vojakov, nas je navdajala z občutkom varnosti. Čeprav še nisem popolnoma dojel, …

TURKMENISTAN

… Z nasmehom potegnem denarnico, izvlečem naše prelepe eure in želim plačat. Odgovor uradnika, samo dolarji. Spogledamo se malo čukavo vendar z olajšanjem na okencu vidimo nalepke bolj ali manj vseh znanih plačilnih kartic. Nič, potem pa bomo plačali s kartico. Uradniku pomolim kartico. Tudi s kartico ne bo nič, ne dela nam zveza. Še zadnji nasmešek nam izgine iz obraza, ko ugotovimo, da smo v pravi riti., …

TRASA POTOVANJA
2015avto, šotor… Mongolija – Kazahstan – Uzbekistan – Turkmenistan – Iran – Turčija – vrnitev domov

TURČIJA

Še zadnji pogled na jezero Van in zasnežene vrhove v ozadju in že sva popolnoma osredotočena na današnjo pot. Ura je sedem zjutraj in zunaj je že 32°C. Danes bo peklensko vroče. Voziva po skalnati divjini, ki jo le tu in tam prekine kakšna manjša reka, ki izvira v teh planinah. Dve veliki zgodovinski reki, in sicer Evfrat in Tigris, se napajata in izvirata v področju, skozi katerega ravno voziva. Porečje teh dveh rek je zibelka civilizacije, kot jo poznamo danes.

2013avto… Bolgarija – Turčija – Grčija – vrnitev domov
2022
avto, šotorTurčija

UZBEKISTAN

Ves ta čas smo podoživeli ob čaju nad neskončnim številom kupul (samo na sosednji mošeji jih je čez 280), ki so počasi izginjale skupaj z zadnjimi sončnimi žarki. Sonce, ki je izginjalo nad trdnjavo, pogled na mogočen minaret, ki se je bohotil nad glavnim trgom in pogled na razposejene otroke, ki so igrivo tekali kot že zadnjih nekaj tisoč let, nas je hkrati navdal z neizmerno srečo kot tudi z mirom.

2015avto, šotor… vračanje iz Mongolije
2018avto, šotor… vračanje s Pamirja …